Monday, November 19, 2012

Mengimbau Kenangan 1


Assalamualaikum.



 Arini ape cite? hows your weekend? harap ianya 1 weekend yang indah-indah belaka. mesti ada antara you alls g tengok wayang kan. tak pun pegi shopping. tak pun pegi jalan-jalan cari makan. tak pun.. tak pun.. ape daa. hehe. anyway, selamat bekerja semua!





Hari ini SS hantar saya pegi keje. 1st time semenjak kahwin ni. and first time jugak dihantar naik motor. Owh i feel nyaman jer walaupun cuaca di Putrajaya pagi tadi amat mendung. Sekejap lagi akan hujan laa tu. anyhow, my pagi ni sangat best! 





Why..why....why...... ?






jom mengimbas memori!






Dulu masa saya keje dengan dealer Proton kat Kepong, he is the one who hantar and amik saya dari keje. tak pernah dalam seumur hidup saya di hantar dan di ambil dari keje almost everyday macamni. except my dad la. yang tu toksah cito la kan. haha. tapi masa tu i pikir, ala..... dia baru nak ngorat kite, macam-macam la cara nak tawan hati kite kan. so i tak serius sangat benda ni. nanti esok-esok bosan jugak la dia tu. Sampai officemate i cakap :




Hema    : Beznya mia, sekarang dah tak payah naik bas & teksi lagi. Sudah ade Lam-peng-you!

Man      : yelah... dah ade abg sayang la katakan.

Mia       : eh takde la..... kawan biasa jer.. just kawan okeh! Peng-you saja maaa...

Man      : Eleh...... lelaki, kalo dah menghantar dan mengambil sorang awek tu dari keje, maksudnya dia        bersungguh-sungguh lah. On time lagi tu aku tengok. takde lelaki kat dunia ni sanggup nak datang amik       pompuan tu kalo tak sayang/suka. buang karan jer. dorang pon banyak lagi keje nak buat! dulu aku pon camtu jugak. dah kawin, pegi keje sendiri la. hahahahaa..

Hema : betul..betul..betul man... agree!

Mia : tapi......

Ms. Tee :   Ah..takde tapi-tapi mia.. memang betul. itu laki ah, memang suka sama kamu punyaa! jangan cakap lah kawan.

Mia : Oyeke....... hmmm.. *berfikir*





alamak...rindunya dengan officemate i semua tu. 1malaysia kat situ. they are very nice and true friends! if only u orang read this, i just want to say that i miss u all so much and you are very good friends. Love that moments!





Ok stop.





tapi tak dapat dinafikan lah.. dia memang macam tu. dari dulu sampai lah sekarang. bayangkan, pepagi sebelum dia g keje, dia antar mak dia dulu g ampang, pastu patah balik umah untuk menghantar saya ke Kepong. Pastu baru die masuk keje kat KL. Untuk petangnya, kebetulan dia and mak die balik kul 5, so dia hantar dulu mak dia balik pastu dia g kepong amik saya. Ngam-ngam dia sampai, time tu jugak la saya baru berkemas untuk balik. So, dia memang sharp! dan saya orang yang paling hepi. tak payah nak tumpang orang, tak payah nak naik bas yang tak pernah berpeluang untuk duduk, sampai umah sebelum pukul 6 and tak pernah nak menempuh jem lagi. segala-galanya dia. nak ke KL cari dia. nak ke hospital cari dia. nak beli barang cari dia. Hidup saya menjadi senang! best kan. cuma bezanya, semasa saya dah keja di Putrajaya (setahun daaa ), dia dah tak boleh menghantar saya. Nasib baik saya dah boleh drive sendiri. So, i can handle myself. itu pun dia yang beriya-iya suruh saya amik lesen memandu dulu. kalo tak, sampai sekarang saya takut nak pijak brek, minyak and klac! thank u for that. n thanks jugak sebab awk bagi saya pakai kete keshayangan awak tu. *orang laen dia tak bagi* heheheh...







dan hari ini.... dia hantar saya pegi keja naik motor. 1st time selepas kami kahwin. Biasanya saya bawak kete, dia naik motor daripada Putrajaya ke Ampang. Kadang-kadang i memang kesian kat dia. Ulang alik Putrajaya-Ampang. tapi i suka la sebab i memang malas nak bawak kete! hehe








Thats why, saya rasa nyaman sangat pagi ini. saya suka dengan perasaan tadi. ianya benar-benar mengimbas kenangan lalu. Naik motor je, trus saya terdiam dan fikiran melayang ke saat dulu. dan Jawira Sdn Bhd, my ex company, menyaksikan ikatan kami yang pada mulanya kawan hingga lah ke jinjang pelamin! and my ex-officemates always there on my engagement and my wedding day! So sweet!








and for my sayang SS, thank you very much. u always there on time when i need u. always. thats why u are my king of my heart! 




ohh...silaunyer......  otw from P11 to P2.....







p/s :  26hb ni kena renew driving lesen! no more P on my left car! orang yang paling hepi ofcos la SS sebab ktorg selalu gaduh tentang huruf P ni. if dia yang drive, dia selalu tanggalkan P. i cakap jangan. nanti mesti lupa nak pasang punya. last-last  kena tahan JPJ disebabkan tak melekatkan P, dia still tak serik! ciss! nasib baik abang jpj tu lepaskan i....... selamat lesen i.






till then,







xoxo






Sang Isteri a.k.a sharmia......



Thank You For Reading My Stories

3 comments:

  1. alahai.... so sweet la yunk :) best kan mengimbau kenangan lalu.. kenangan yg tak boleh di beli tu..

    ReplyDelete
  2. mia..happy aku baca n3 ni sbb situasinya lebih kurang sama kita..

    ReplyDelete