Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan Al-Mubarak 1433H

Assalamalaikum.

masuk hari ini, dah 4 hari umat islam telah menunaikan puasa. baru hari ni saya berpeluang untuk wish. harap harap masih belum terlewat tau. almaklumlah, saya ini bizi saja orangnya. apa yang dibizikan tu pon tak tau la. +__+ teeheehee
*nanti i bagitau yer..



ini cerita tentang suasana berpuasa saya! ecececeh..



Hari pertama berpuasa memang best. Sebab sume eksited bersahur & berbuka posa bersama sama dengan family. macam macam masakan yang mak i masak. tulah betapa bestnya bulan puasa kan. kita oder je, terus mak masak! love.. love..i love that moment! sure korang pon sama kan. :) pastu saya terawih abes tau. then makan mee kari kat surau tuu. Sedapnyer. nyum.nyum.nyum. Siap tapau balik umah sebab Kakak saya yang kini berbadan dua terliur dengan mee kari itteww. hehehe



Hari Kedua berbuka kat umah family Mr. Petty. macam macam juadah ade sampai saya dah tak boleh nak berdiri dah. Kenyang & senak perut! isk...buruk perangai kan! heehe.



Hari ketiga ingatkan nak berbuka kat putrajaya, tapi terpaksa balik KL. sebab ade hal. Saya berbuka kat umah and ajak Mr. Petty berbuka kat umah saya plak. Best! kitorang banyak makan murtabak! huahuahua. n dia memang kuat makan. hahaha



Hari keempat.. there is no hari ke-4 for me. i just have a red spot. kena masa nak bersiap siap untuk pegi terawih last night.! Adui. baru nak pegi terawih kat Masjid Wilayah semalam. terpaksa cancel. takpe takpe, ada banyak hari lagi kan........



So.... disini saya ingin mengucapkan.



Selamat Menyambut Bulan Ramadhan & Selamat Berpuasa buat semua kawan2 and family ye!

Di Bulan yang mulia ini sama sama lah kita



Hapuskan Dendam

Bersihkan Hati

Luruskan Niat



semoga kita sentiasa melalui hari-hari yang mendatang ini dengan penuh keinsafan dan tawaduk agar hidup kita lebih mendapat keberkahan di sisi Allah S.W.T






Aamin Ya Rabbal Alamin.



Sekian.





*********************






Thank You For Reading My Stories

0 Orang comel berceloteh:

Post a Comment