Thursday, November 8, 2012

Inai semasa di hari bahagia..




Assalamualaikum sume..
  



Hari ape kabar? Saya harap semuanya sihat walafiat di sampin suami tercinta serta family yang tersayang. Sejak akhir-akhir ni, cuaca agak tidak baik. Hujan selalu. Kalo bukan pagi, tengahari. Dan kalo bukan Tengahari, Malam. Biasa lah, lumrah alam pada kita, negara yang berada di bawah iklim khatulistiwa atau lebih dikenali sebagai iklim hutan hujan tropika. Tapi bersyukur sangat kita kan. Tak tergolong dalam negara2 yang selalu di timpa bencana alam seperti Tornado, volcano, earthquake dan sebagainya. Alhamdulillah. I LOVE MALAYSIA.





So, pada mereka yang tinggal di Pantai timur lebih-lebih lagi di persisiran pantai agar sentiasa berhati-hati dan sabar dengan dugaan ini. Semoga sentiasa sihat dan hadapilah dengan tenang ye! Semoga Allah SWT melindungi kita semua daripada bencana-bencana buruk. 






Okey.. okey.. lets straight to the point..






Sebenarnya saya nak share dengan korangs tentang inai yang saya pakai semasa di hari pernikahan aritu. Saya hanya membuat inai saya pada 2 hari sebelum berlepas ke KK. kenapa dua hari sebelum? Sebab itu je masa yang saya boleh ke Masjid India. Dalam hati, harapharap lah tak cepat tanggal ukiran inai ni. yela, 5 hari kena tunggu ke hari pernikahan. Tapi saya memang ada membeli la inai yang packing macam colgate tu. in case of nak tambah mana-mana ukiran yang da hilang. So far, its useful!






Alahai...halusnye ler tangan haku tuu... hmm.. keding jer.. isk..isk..isk..









Actually kat area Masjid India ni berlambak wanita-wanita india duduk menanti customer. Masing-masing punya kebolehan yang tersendiri. Mahal tak mahal jer. Adelah skali tu sorang makcik offer kat saya n Sang Suami ( mase tu tunang ). Bagus jer saya tanya itu ini. Saya just nak yang simple but nice. Sekalinye dia cas i RM10 bagi 1 tangan. Uits, mahal kot. Last-last beredar, takpe-takpe makcik. Saya tengok-tengok dulu.





Sang Suami  : Nape tak duduk je. Ok le tuuu.

Me : Isk, tak nak la... ade lagi yang murah kot.. jom tanya akak india tuu..

Sang Suami  : Awak ni.... nak yang murah aje...... tapi kalo ade lagi yang lebih murah, OK GAK Tuu..


Me : 8__8! cis... ape daaa..!






So saya pon tanya ler akak india tu.. India lagi ok kot. Yela,  dorang kan suka inaikan tangan dorang masa nak kawin. Dari jari sampai ke lengan penuh dengan corak inai. Cantik tapi crowded lak saya tengok. Saya tanya corak yang saya nak kan...n kakak tu bagi murah jer. Rm5 bagi sebelah tangan. Semua RM20 sekali ngan Kaki2. Well, best n agreed! Akak kat sebelah tadi pandang jerr.. sori hakak. heheheh..






Sori moral of the story, tanya betul-betul dulu yer. Even dia buat yang heavy pon, dia stil cas RM5. So, selamat memilih!











* tapi untuk kuku, saya takde la nak pakai. Saya nak pakai yang ori punya. Inai Daun lerrr.. hehehe...









Weewittt..... Mia with the mini pelamin ciptaannya... heheh





 So, itu ler inai yang saya buat kat masjid india tu. Simple n nice la pada pandangan saya. Tak tau ler korang kann.. tapi harap-harap nice la kan.. Ayat simpati nmpak! hihihi...






Tapi untuk Majlis bertandang pulak, Saya buat lebih heavy dari yang nie. Cantik tapi masa tu nek motor balik umah, kebetulan ujan lebat n inai tersebut tak dapat diselamatkan. Ape lagi, abes baju kitorg kena oleh inai yang sememangnya susah untuk dihilangkan. Pengalaman! Tapi pic taktau mana pegi. Kena cari dulu ye. Baru saya tepek kat sini. haha..






Ok la.... Sampai sini saja la yer kawan-kawan.






Pasni saya nak berjalan dengan Tan Sri Presiden. Hujan-hujan camni.. tapi takkan cancel punya! isk. takpe, menyihatkan tubuh badan. Walking is the best excercise for those who malas nak bersenam. like Me! hahaah.


till then.




Bye.



 






Thank You For Reading My Stories

3 comments:

  1. berapa lama tahan inai yg buat utk majlis kat KK tu???

    ReplyDelete
  2. actually dia tahan seminggu... mse kat kk tu dia stil merah lg. cuma tak blh nak selalu kena air. kang ukiran tu hilang.

    ReplyDelete
  3. jauh beza harga makcik ngan akak tu..moral of the story for mcik tu..agak2la nak bersaing harga tu..hehe

    ReplyDelete